Jangan lupa KLIK BANNER HEART BEAT ni !

Wednesday, 17 February 2010

Contest Cerita Disebalik Gambar

DATELINE : 23.2.2010

Contest ini dianjurkan oleh Cinta Sang Ratu ..
Jom sama2 kita join kontest ni disamping bkongsi kisah dengan hanya
****
***
**
*
Seperti biasa... kehidupan saya penuh dengan episod kesedihan+penderitaan..
Jadi skali lagi gambar dibawah menjadi taruhan..
Bagi saya ianya amat sesuai dgn Contest ini.
Cerita Di Sebalik Gambar :-

Orang yang sedang terbaring kaku & berada dalam keadaan koma itu adalah saya..
Gambar ini diambil pada tahun 2008... Bersama-sama saya bertarung nyawa pada ketika ini ialah satu-satunya anak gadis saya Asya y ketika itu b'usia 6 bulan di dalam perut saya..
Untuk makluman.. mempunyai masalah kesihatan yang cukup kronik & sejak dari awal lagi memang saya tau saya x boleh mengandung...Kerana ianya akan membahayakan nyawa saya & anak yang bakal saya kandungkan itu.. Namun sampai bila saya harus bertahan?? Masuk tahun ke-2 perkahwinan, saya dengan senyap2 telah bhenti mengambil perancang keluarga dgn tujuan untuk hamil.. Sememangnya... Sudah rezeki, xlama lps tu saya disahkan mgandung..& org yang paling tkejut adalah suami saya, keluarga & doktor y merawat saya.. Akhirnya.. rahsia saya terbongkar.. Saya mengaku saya berhenti mgambil perancang hanya krn ingin hamil.. Saat itu juga suami saya menangis di ats tindakan saya.. Tapi sy tau di dalam hatinya sungguh bahagia krn dia akn bergelar bapa.. Sejak itu sy mula dipantau dgn teliti oleh doktor yang merawat saya.. Hingga.. hari demi hari.. Kondisi saya makin teruk.. Dan akhirnya saya koma... Begitu lama skali.. Sebelum sy pejam mata... Perut sy masih kempis & disaat saya dpt mcelikkan semula mata sy.. perut sy sudah membesar.. Ntah berapa lama.. Saya tak tau.. Semasa koma sy bergantung 100 % pada mesin intubator utk bernafas.. Saya hidup hanya krn bantuan mesin pernafasan tu.. Dan di saat itu juga.. saya hampir kehilangan Asya.. Kerana pada ketika itu.. keputusan utk mengugurkan Asya ketika usia kandungan 6 bulan terpaksa diambil demi menyelamtkan nyawa saya yang sangat2 kritikal pada ketika itu.. Namun kuasa Allah tiada siapa dapat melawan.. Kerana.. diasaat-saat penguguran ingin dijalankan Asya telah memberi tendangan yang kuat hingga mengejutkan saya dari lena yang panjang itu.. Lantas tendangan itu juga telah membawanya ke dunia ini dalam keadaan x cukup bulan.. Namun kini semua sudah berlalu.. Saya & asya selamat mengharungi saat2 kritikal itu.. Kini asya sudah pon berusia 1 Tahun 3 Bulan..
Sekurang-kurangnya kehadiran asya dapat mengisi kehidupan kami suamisteri..
Hingga kini.. saya masih meneruskan rawatan & harus mengambil ubat seumur hidup..
Saya harus sentiasa berjaga-jaga dengan kesihatan diri yang x menentu...
Sesungguhnya... disebalik penderitaan ini... sy ttp bertuah krn dikurniakan seorg suami y ckp pyayang.. & sangat-sangat bertuah kerana saya masih diberi peluang untuk merasai nikmat bergelar seorang IBU..
Syukur ke hadrat Ilahi.

5 comments:

Aini said...

Terharu baca entri ni. Sedih ada, sweetnya pun ade..

Kagum sebab sangup bergadai nyawa untuk anak dan suami..

Semoga bahagia sentiasa dan dikurniakan kesihatan yang bertambah-tambah baik lepas ni. =)

Mimie Fazira said...

sedihnye acik mimie baca entry kali ini .... acik mimie doakan semoga di bekalkan kesihatan yang berterusan ... insyallah

cinta sang ratu... said...

im speechless..xtaw nak ckp ape..
btw,thanks join contest.
terharu bace cerite ni..(tetibe teringat mak kat umah..huhuhu)
semoga akak sekeluarga bahagia dan moga Asya menjadi anak yg solehah..ameen

zaidah said...

bila baca blog asya...mesti sedih...betapa kuatnyer menharungi penderitaan untuk hidup dan anak tersayang...semoga Allah yang akan membalas pengorbananmu...

mama_iris said...

masyaAllah...kuatnya akak...kagum tul Nurul...bertuah suami dan Asya dapat isteri and ibu yang strong and penyayang.....

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails