Jangan lupa KLIK BANNER HEART BEAT ni !

Sunday, 21 March 2010

Alya & Fain VS BroFramestone & Khaizarien

Dateline : 23.3.2010

1st time join contest y bg saya agak lucu TAPI enjoy...
Jom sama2 join...
 KLIK SINI..
****
***
**
*


Kenangan di hari Konvokeysen saya.. Akhirnya selepas bergelar isteri & ibu, saya berjaya mendapat keputusan yang cukup cemerlang!!

My Prince Charming : Mohd Fain Bin Ariffin


Detik mula berkenalan :-

Sebenarnya, kita org pernah btembung masa zaman2 skolah dulu.. Tapi x pernah ambik port.. And, FAIN ni merupakan mangsa usikan saya n the geng.. And fullstop.. Sampaila tahun 2002, masa tu saya sakit, lumpuh... Takdir yang menemukan sy &Fain semula... Pada malam konsert AF1, Fain hanya menemani kawan dia H, y merupakan kawan sekolah saya (@#%$#%$$%) menziarahi saya kat rumah, dimana time tu saya berkerusi roda, baru boleh jalan2 sikit2 hasil drp rawatan fisioterapi..

Detik dilamar :-

Detik pertama saya dilamar menjadi kekasihnya beberapa hari selepas dia dtg melawat tu... Sungguh2 tkejut... Saya bukannya kenal dia pon.. Itupun dia dpt no hp saya slps dia ambik no tu dr hp H tu.. Tapi saya mmg x layan time tu.. Sbb saya milik org lain.. Sampaila beberapa peristiwa berlaku.. Dia hadir dan cuba memujuk hati saya.. Dan akhirnya pada 16.8.2003 hati saya jadi milik Fain. Dan tak lama lepas tu sekali lagi Fain membuat kejutan, dimana Ma Fain datang merisik saya.. Betul2x terkejut.. Baru jer terima dia, dah ajak kawin.. Tapi saya x terima, sbb terlalu muda time tu.. Baru 18 tahun.. Dan akhirnya, setelah 3x akhirnya Fain berjaya menyakinkan mama n family saya... Melihat seseungguhan fain tu, akhirnya saya terima lamarannya.. Detik 16.3.2006 saya menjadi tunangan kepada Fain.. Time tu saya student, dan dah rancang lps saya tamat belajar baru nak kawin.. Tapi semua tu hanya perancangan , xlama lps tu saya sakit lagi.. Dan secara xlangsung Fain minta izin dengan mama n abang2 saya utk mgahwini saya.. Katanya senang dia nak jaga saya, time2 saya sakit.. Tapi, msa tu hati saya mcm dah jauh... saya nak dia tinggalkan saya sebab saya takut saya akn myusahkan dia.. Tapi Fain berjaya myakinkan hati saya, detik 26.10.2006 saya sah bergelar isteri kepada Fain.. Ketika itu pun saya baru b'umur 21tahun & still bgelar pelajar..

5 perkara yang pasangan anda ada dan orang lain tiada :-

~ Kerana keikhlasannya menerima diri saya seadanya, walaupun tahu saya sakit teruk.. Dan akan selalu menyusahkan dia.. Saya tau lelaki lain xkan rela myusahkan diri utk saya.. ( saya pernah terluka krn itu) .

~ Kerana dia sanggup terima diri saya, walaupun sejak awal lagi, saya & family saya beritahunya bahawa
"Saya boleh mengandung, tapi saya x mampu untuk mengandung dan melahirkan anak kerana ianya membahayakan nyawa saya"... (Tapi, akhirnya saya berjaya membawa satu2 nyawa kedunia iaitu asya, walaupun sepanjang mgandung itu saya lumpuh semula kaki kanan & saya koma selama b'bulan-bulan)

~ Kesungguhannya untuk memiliki saya.. Bermacam-macam cara yang Fain lakukan demi membuktikan CINTAnya.. Termasuk perkara diluar jangkaan(rahsiaaaaaa)...

~ Walaupun saya sakit, Fain terus menyayangi saya.. Terus bersama saya.. Dan tidak pernah sekali tinggalkan saya.... Dia selalu bersama saya disaat saya susah &senang.. Dan paling happy, Fain seorang Papa yang sangat2 penyayang buat asya.. Kadang2 jeles saya dibuatnya.. Fain la yang tidurkan asya, mandikan asya...( saya pun buat jugak, tapi asya nak dgn papa dia.. mybe dia tahu mama dia x sihat.. hehehe)..Tiap2 hari, Fain juga yang memberi saya makan ubat.. Dia x bg sy makan sendiri, sbb takut sy tipu.. Saya buang ubat tu.. Bayangkan tiap2 hari 30biji lebih.. Sape boleh tahan...

~ Fain bukan PEROKOK!!
*****
**
**
*
"BroFramestone & Khaizarien merupakan pasangan yang cukup romantik dan sehati sejiwa..Tengok tu, pakai baju sedondon lagi tu... Dan Mereka tidak boleh mengalahkan ALYA & FAIN
Dengan ini Kami ingin mengistiharkan perang ke atas pasangan BroFramestone & Khaizarien. Undilah kami pada 24-26 March 2010"

Jom ke link personal saya :- "KISAH HIDUP KITA"

6 comments:

Ieza said...

terharunya baca keiklasan hati fain menjaga isteri yg sedang sakit..
bertuah alya dapat suami yg macam tu..satu dalam seribu tau..

Asya said...

Ieza:-
semua tu takdir.. jodoh...
itula.. disebalik kesedihan y lya hadapi nii,, tuhan kurniakan seorg suami & anak utk mgubat kelukaan hati lya.

-aTie- said...

sungguh terharu dan rasa nak nages....
good luck ye... huwaaaa sangat2 sweet.

Khaizarien @ atie Blog

Bro Framestone said...

Undi akan bermula tetap pukul 12.01Am 1th April 2010

Apa yang anda perlu pastikan pengundi anda lakukan:-

1. Pilih 5 blogger dari yang tercalon
2. Nyatakan No calon blogger di dalam ruangan komen
3. Anda mesti merupakan blogger
4. Pastikan anda menggunakan email yang sah
5. Pastikan anda menggunakan URL blog anda (satu pengundi boleh gunakan satu blog sahaja, 2-3 blog automatik jd pengundi hantu)

Cara mengomen:-

1- Sweet Couple 01
2- Sweet Couple 02
3- Sweet Couple 03

Contoh je nie…. Undi yang tiada dalam senarai akan di anggap undi rosak

Undi xcukup untuk 5 pasangan pun dianggap undi rosak

Tolong jangan rosakan suasana & kebahagiaan mereka.

Undi akan mula di kira dari 01-04 April 2010

Pastikan undi mereka adalah tulus & bukannya April Fool.

BroFramestone Blog

Amalina Omar said...

huhu so sweet.. nak nanges ade..huhu.. smoga perkhwinan yang dibina kekal ke akhirnya.. good luck 4 this contest k.. ^^

V.I.C @ D.I.A.N.A said...

Suka baca cerita you ni. Memang patut pun you yang menang undian juri tu.

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails