Jangan lupa KLIK BANNER HEART BEAT ni !

Thursday, 29 April 2010

“PENGALAMAN MENYUSUKAN ANAK ”.

Dateline : 1.5.2010

Peganjur :

Syarat-syarat:


Saya tak adalah pengalaman sehebat ibu-ibu lain dalam menyusukan bayinya.. Tapi just nak share pengalaman sewaktu menyusukan asya ketika saya sakit. Act, saat2 asya dilahirkan kami dah berpisah kerana asya ditempatkan di wad khas kerana tidak cukup bulan & saya pula mengalami masalah kesihatan yang kronik. Untuk pengetahuan, sebenarnya asya perlu digugurkan utk menyelamatkan nyawa saya, namun kuasa Allah mengatasi segalanya.

Setelah sekian lama berpisah, akhirnya saya dapat bersama asya. Dalam hati embuak-buak untuk menyusukan asya. Tapi, saya susah hati bila memikirkan ubat utk penyakit saya yang tpaksa saya ambik seumur hidup bakal memberi kesan pada asya. Akhirnya saya nekad utk stop makan ubt tu demi menyusukan asya. Saya biarkan diri saya selama dua hari tanpa ubat sebelum myusukan asya, supaya kesan ubat tu hilang dulu..

Akhirnya, saya berjaya menyusukan asya, selain itu saya juga pump utk dijadikan stok.. Sayang sekali kalo khasiat holestrom itu x diberikan.. Tapi saya tak mampu, tak sampai seminggu.. Keadaan saya jadi lemah & saya sakit.. Akhirnya saya terpaksa akur.. Saya x mampu menyusukan asya lagi.. demi kesihatan  & nyawa saya. Kalo saya sakit, saya x dpt jaga asya. Akhirnya saya redha dgn faktor itu & hanya susu yang sempat disimpan itu dihabiskan. Selepas itu, asya membesar dengan susu formula hingga sekarang.

Walaupun terkilan kerana x dapat menyusu sepenuhnya..Namun tetap bersyukur, walaupun hanya seminggu, asya tetap menikmati susu saya dengan penih kasih sayang. Dan ikatan kasih sayang ini akan terus utuh hingga k akhir nyawa.


--> jom ke personal link saya : http://cahayahatiku-lyafrina.blogspot.com/

3 comments:

emma said...

salam Ziarah..

Good Luck yer

mamaaerish : said...

xper... janji asya sehat kan?... tu yang penting... pengorbanan tuh... mudah2an asya akan sentiasa bersama ngan mama dier cam eb ngan omaaerish... insyallah.. aminnnn... (",)

mama zharfan said...

wah...bila baca citer u, i rasa sgt bersyukur krn dikuarniakan kesihatan dn peluang utk BF my babies...u tabahkan hati yer...dpt jaga dan membesarkan baby pun satu nikmat yg besar...even without BF..take care

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails